kolbemadarane

مشخصات اتاق خواب مناسب برای کودک

1396/9/19 18:11
نویسنده : kolbemadarane
849 بازدید
اشتراک گذاری

مشخصات برای اتاق خواب کودک که زیبا تر دیده شوند

داشتن اتاقی باشرایط و ویژگیهای مناسب از اهمیت ویژه ای برای کودکان و نوزادان برخوردار است.

اگر این امکان وجود دارد که یکی از اتاق های منزل را به کودک اختصاص داد، باید قبل از تولد کودک، مکان  بخصوصی برای او  آماده ساخت و اتاق نیاز به رنگ دارد، زمان کافی برای خشک شدن آن باشد. در صورت امکان، آفتاب گیرترین و دلبازترین و بی سر و صداترین اتاق را باید به او اختصاص داد . دیوارهای اتاق باید سفت و محکم باشد .پرده های اتاق باید کاملاً در محل خود محکم شده و از جنسی باشد که در اثر کشیدن کودک پاره نشده و از محل خود خارج نگردند. باید از

گذاشتن اشیای لوکس و کوچک ، در اتاق کودک خودداری شود .

1

کفپوش اتاق کودکان باید چه شرایطی داشته باشد؟

کفپوش اتاق کودک باید قابل شستشو و دارای رنگ های شاد و نقش های زیبا  باشد. اگر کف از نوع پارکت است باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از خراب شدن آن انجام گیرد. بهتر است در اتاق کودک فرش پهن نشود؛ زیرا علاوه بر اینکه گرد و خاک را در خود نگه می دارد، زمانی که کودک شروع به راه رفتن کرد، پایش به آن گیر کرده و مرتباً زمین می خورد .

برای دیوارهای اتاق کودک، از چه نوع پوشش هایی می توان استفاده کرد؟

روی دیوارها را می توان با کاغذ دیواری قابل شستشو پوشاند. همچنین می توان به جای کاغذ دیواری، دیوارها را با انواع رنگ های روغنی قابل شستشو رنگ آمیزی نمود و اگر به علت هزینه ، امکان رنگ امیزی کل دیوار ها نیست ، حداقل تا ارتفاع یک متر را می توان رنگ زد.

مناسب ترین درجه حرارت برای اتاق کودک چیست؟

نوزادان به سرما و تغییر دما بسیار حساس هستند. درجه حرارت اتاق آنها، بهتر است بین ۲۱ الی ۲۳ درجه سانتیگراد باشد.

چه نکاتی را باید هنگام گرم کردن اتاق کودک رعایت کرد؟

اگر برای گرم کردن اتاق کودک از بخاری استفاده می شود،  مطمئن باشید که دی اکسید کربن در اتاق جمع نمی شود و خطری کودک را تهدید نمی کند.  فقط باید با نصب نرده های حفاظتی  ، از نزدیک شدن او به بخاری جلوگیری نمود.  اگر از شوفاژ یا بخاری استفاده می  می کنید  حتماً با دستگاه بخور برقی، هوای اتاق را مرطوبن نگه دارید.

تختخواب کودک باید دارای چه شرایطی باشد؟

تختخواب باید به شکلی باشد که کودک هنگام غلتیدن از تخت به پایین نیفتد. تختخواب باید دارای کف مستحکم باشد و اشیای تیز و برنده که باعث زخمی شدن نوزاد می گردند، در آن به کار نرفته باشند. مسلم است که اگر رعایت نکات ایمنی در ساخت تختخواب معمول شود و از استحکام و زیبایی نیز برخوردار باشد، بهتر است؛ اما اصل را باید بر مبنای نیاز کودک قرار داد.

2

 چرا نباید از بالش های نرم برای استراحت نوزاد استفاده کرد؟

زیرا کودک صورتش را در بالش فرو می برد و امکان دارد این عمل باعث خفگی او گردد. به علاوه بالش خیلی نرم باعث بد شکل شدن گوش نوزاد می شود.

زیرا ممکن است باعث خفگی کودک گردد همچنین خیلی نرم بودن بالش باعث بد شکل شدن گوش نوزاذ می شود.

تشک نوزاد چه ویژگی هایی دارد؟

برای تختخواب کودکان تشک فنری توصیه نمی شود.معمولاً از تشک هایی که مستقیماً در روی چوب بست تخت قرار می گیرد، استفاده می کنند.

لحاف مناسب برای پوشاندن نوزاد باید دارای چه شرایطی باشد؟

نوزاد در اوایل تولد، باید در رختخوابی گرم و راحت بخوابد و کاملاً پوشیده باشد.  از پتوهای پشمی یا پنبه ای سبک ملحفه

شده استفاده کنید. از استفاده لحاف پر قو برای پوشاندن او خودداری کنید.

3

.

چه رنگ هایی برای رنگ آمیزی اتاق کودک مناسبتر هستند؟

باید رنگ دیوارها، سقف و درب و پنجره اتاق کودک را از رنگ های ملایم و آرام بخش که با رنگ کفپوش نیز هماهنگی داشته باشد، انتخاب کرد..

 

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با رنگ صورتی

برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با رنگ صورتی بهتر است از رنگ صورتی روشن استفاده نماییم. صورتی رنگی با انرژی های مثبت برای نوزادان و کودکان است. بهتر است رنگ های استفاده شده در اتاق نوزاد  هماهنگ با یکدیگر باشند.  در ادامه چند دکوراسیون اتاق نوزاد صورتی را مشاهده می کنیم.

4

 

5

 

رنگ سبز در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با رنگ سبز روشن  نمایی مناسب برای اتاق نوزاد شما ایجاد می کند. به یاد داشته باشید به همان مقدار که رنگ سبز روشن می تواند رنگی آرامش دهنده برای اتاق نوزاد شما باشد رنگ سبز تیره  می تواند فضایی نه چندان مناسب و تا حدودی منفی برای کودک تان ایجاد نماید. چه بهتر هنگامی که به طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد خود می اندیشید به فکر سالهای بعد که نوزاد شما رشد می نماید نیز باشید.

در ادامه چند نمونه طراحی با رنگ سبز روشن را مشاهده می نمایید.

6

 

7

 

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق نوزاد

رنگ های بنفش و سوسنی ازرنگ های جذاب و پر طرفدار در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد هستند. چند اتاق نوزاد بنفش

و سوسنی را زیر مشاهده می کنید.

8

 

9

دکوراسیون اتاق نوزاد با رنگ قرمز

همه نوزادان و کودکان رنگ قرمز را دوست دارند. این فرضیه که نوزادان تا چند ماهگی دچار کور رنگی هستند کاملا اشتباه است و  محققان در پژوهش های متفاوت بر روی نوزادان سه تا چهار ماهه به این نتیجه رسیدند که نوزادان علاقه خاصی به رنگ قرمز دارند در ادامه چند دکوراسیون اتاق نوزاد قرمز را با هم مشاهده می نماییم.

10

 

سرویس خواب نوزاد 

سرویس خواب نوزاد و نوجوان

سرویس خواب کودک

 

 

منبع : زوفا چوب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به kolbemadarane می باشد